Subscibe on newsletter

Shopping cart

Ingen produkter

Avgjøres senere Frakt
Kr. 0.00 Totalt

Gå til kasse

Produktet ble lagt til i handlevognen
Antall
Totalt
Det er 0 varer i handlevognen. Det er 1 vare i handlevognen.
Totalt antall produkter
Frakt totalt  Avgjøres senere
Totalt
Fortsett å handle Fortsett til kassen

Kjøpsbetingelser

De her angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av Friksjon AS. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra friksjon-sykkel.no så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom. 

Priser og levering

Alle priser er oppgitt i NOK ink. moms. Frakt er IKKE inkludert med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.

Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg.

Vi forbeholder oss retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Friksjons side, kan dette endres uten unntak, dersom kunden blir gjort oppmerksom om forholdet på forhånd og innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Er en vare åpenbart priset feil, eller 0,-, bortfaller kjøpet.

 

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos Friksjon, er ansvarlig for betaling av de ytelser bonsaibutikken.no eller bonsaibutikken.no samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Friksjons side. 

Uavhentede pakker

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr for uavhentet vare, samt frakt begge veier, for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale. Gebyret er på NOK 150,-. 

Reklamasjon

Ved reklamasjon gjelder Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002. Før feil meldes til Friksjon, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik Friksjon har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til Friksjon slik at Friksjon kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Friksjon melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. 

Retur

Det er viktig for oss at du føler deg vel ivaretatt også etter at du har gjort en handel. Dersom du skulle være uheldig å motta en vare som ikke fungerer som den skal, er et vårt mål å behandle din retur så effektivt og raskt som mulig.
Før varen returneres skal kunden kontakte Friksjon på post@friskjon-sykkel.no for instruksjoner om forsendelsesmåte. Varer som sendes i postoppkrav blir ikke hentet. Avsender har ansvar for at forsendelsen pakkes forsvarlig.
Returvarer sendes til:
Friksjon AS
Christian Schous vei 7a
0588 Oslo
 

Angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Det blir derfor sendt ut informasjon om angrerettloven via e-post ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Vi anbefaler å vise god omsorg for originalemballasje/salgsforpakning hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

* Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
* Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
* Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
* Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
* Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp(hos oss er dette PC-er som blir tilpasset etter kundenes ønsker), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 150,- til Friksjon for behandling av saken.

Her kan du laste ned angrerettskjema

Ekstraordinære forhold

Friksjon er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Friskjon godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Friksjons kontroll, og som Friksjon ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.

Friskjon er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Friksjons side.

Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34. 

Force majeur

Er Friksjon forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som naturkatastrofer, brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Friksjon AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Tvister

Begge parter plikter å gjøre det ytterste for å løse eventuelle tvister på en slik måte at alle innvolverte i høyest mulig grad er fornøyd med løsningen. Husk at ingen liker suringer.

Lovverket

Begge parter plikter å rette seg etter E-handelsloven (LOV 2003-05-23 nr 35: Lov om visse sider av elektronisk handel og andre informasjonssamfunnstjenester.

Ansvarsfraskrivelse

Advarsel! Stisykling er utrolig morsomt og kan føre til skrubbsår, økt velvære og avhengighet! All bruk av utstyr skjer på eget ansvar. Friksjon tar intet ansvar for fysiske og psykiske skader oppstått som følge av bruk av produkter vi selger.

Oppsumering

Ta kontakt så finner vi ut av det. Har du spørsmål i forbindelse med Friksjons betingelser kan du kontakte oss på post@friksjon-sykkel.no.